Jo Vervueren

Jo Vervueren is Senior Expert Patrimonium bij MONDEA.

 

Jo is een no-nonsense persoon die vanuit een sociaal engagement zichzelf ten dienste wil stellen van anderen. Hij is een man met technische en organisatorische genen. Zijn hele loopbaan is hij werkzaam in de bouw of in bouw gerelateerde projecten. Vanuit zijn leergierige instelling verwerft hij constant nieuwe kennis door het volgen van vervolgopleidingen, workshops, en cursussen.

 

Zijn veelzijdigheid, technisch overzichtelijk denken en flexibiliteit zijn slechts enkele redenen waarom klanten graag met hem een engagement aangaan.

 

Zowel in de private als in de openbare sector leidde Jo technische teams en grote als kleine projecten.Ā  Jo begeleidde patrimoniumprojecten bij de gemeenten Kortenberg en Grobbendonk.

Bart Smeets

Bart Smeets vertoefde de laatste 14 jaren in de energiewereld.Ā  Als ondernemer begon hij een klein bedrijf dat zich specialiseerde in het inkopen van energiecontracten voor kleine en groten bedrijven, dit zowel in Nederland als in BelgiĆ«. Al snel groeide dit bedrijf uit naar een solide onderneming met op zijn hoogtepunt meer dan 120 werknemers. Naast de energiecontracten kwam er een 2de bedrijf bij waar hij als een van de eerste in Nederland begon met energiescans voor bedrijven in combinatie met energie besparende investeringsplanningen. In 2016 werden beide bedrijven verkocht, waarna Bart aan de slag ging als (zelfstandig) consultant.

Als consultant ging hij aan de slag in verschillende sectoren (energie ā€“ retail ā€“ financieel – verzekeringen) waarbij het opzetten van structuren en het aanpakken van concrete situatiesĀ  de kern werd van zijn taak. Hierbij zette hij van nul af aan een Ā werkbare en succesvolle structuur neer waarna interne mensen konden overnemen.

Het meeste plezier beleeft hij aan opdrachten waarbij zowel het inhoudelijke/procesmatige als het intermenselijke aan bod komen.

Ellen Temmerman

Ellen Temmerman is master in de architectuur en heeft ook diplomaā€™s veiligheidscoƶrdinator en interieurvormgeving op zak.

Ellen is ingeschreven bij de Orde van Architecten en heeft ruim 20 jaar ervaring als projectarchitect in diverse sectoren : woning- en appartementsbouw, sociale huisvesting, kmo-ontwikkeling, logistieke centra, kantoorbouw, industriebouw, retail, universiteitssites en -gebouwen, studentenhuisvesting, assistentiewoningen, ziekenhuizen en zorgsector, ā€¦

In deze projecten zet Ellen in op haar sterktes als strategisch manager, als empathisch bruggenbouwer met brede technische kennis, en als creatieve problemsolver.

Ellen begeleidde projecten voor publieke organisaties zoals ZNA ziekenhuizen, VUB en Odisee – University of Applied Sciences.

Bij Mondea neemt Ellen zowel strategisch patrimoniumbeleid als de begeleiding bij patrimoniumprojecten voor haar rekening.

Joris Gallens

Joris Gallens bouwde zijn netwerk binnen de lokale besturen uit vanuit Hoplr. Hij ging er in 2017 aan de slag. Hij stond er mee aan de basis van een sterk uitgebouwde operationele werking ter ondersteuning van meer dan 2.500 Hoplr buurten en 650.000 gebruikers in Belgiƫ en Nederland.

Naast een buurtnetwerk biedt Hoplr uitgebreide tooling aan in 3 pijlers: communicatie, participatie en buurtzorg. Het is in die hoedanigheid dat Joris in contact komt met tal van communicatiediensten, participatie ambtenaren Ć©n OCMWā€™s en dienstencentra. Joris begeleidde 5 jaar lang deze besturen van A tot Z vanaf de implementatie tot het incorporeren van de tooling in het DNA van de organisaties. Hoplr is intussen bij veel besturen niet meer weg te denken, de laagdrempeligheid en kwaliteit van de service hebben daar een belangrijke rol in gespeeld.

Joris voelt zich bij lokale besturen als een vis in het water en brengt een flinke dosis enthousiasme met zich mee. Dat enthousiasme wil hij bij Mondea kanaliseren om besturen nog meer en beter te gaan ondersteunen in hun werking.

Ann Van Herreweghe

Ann Van Herreweghe is een gecertificeerde project manager (PMP en PRINCE2 practioner), met jarenlange ervaring in het begeleiden en uitvoeren van bouw- en IT-projecten en het begeleiden van teams tijdens veranderingstrajecten (faciliteren van brainstorms, workshops, training en coaching).

 

Ze heeft ervaring met gebouwbeheer (project management IT en processen voor gebouwbeheer voor het kantorennetwerk van BNPParibas Fortis) en kent ook de aannemerswereld van binnenuit (zaakvoerder bouwbedrijf). Daarnaast is ze ook vertrouwd met het werken voor en met overheden (leiden van een netwerk voor innovatieve bedrijven voor het Instituut van Wetenschap en Technologie, projecten cultuur en jeugdwerk voor de Vlaamse Gemeenschapscommissie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest).

 

Ann Van Herreweghe is sterk in het maken van grondige analyses van processen, situaties, risicoā€™s en problemen en het snel verwerken van grote hoeveelheden complexe informatie. Ze is een innovatief, strategisch, creatief en oplossend denker en haalt veel energie uit het organiseren, structureren en coƶrdineren van projecten.

 

Ann is een inspirerend en coachend leider, die grote waarde hecht aan een heldere communicatie met alle betrokkenen, op elk niveau, in elke afdeling. Ze heeft talent voor empatisch luisteren, overtuigend spreken en onderhandelen tot een akkoord waar alle partijen zich in kunnen vinden. Ze heeft een hart voor de ondersteuning en groei van mensen.

 

Binnen Mondea neemt Aan de rol van senior expert op.

Maja Vande Velde

Maja Vande Velde is gepassioneerd door alles wat te maken heeft met communicatie, marketing en sociale media. Dankzij de combinatie van haar opleiding, ervaringen en persoonlijkheid, is ze de ideale brugfiguur tussen de commerciƫle communicatie- en marketingwereld aan de ene kant en openbare besturen en de zachtere sectoren aan de andere kant. Daarbij kan ze hands-on content maken en dit aan anderen doorgeven: zowel schrijven, beeldopname als montage zijn haar niet vreemd.

 

Na haar opleidingen (economie-moderne talen en Nederlands, Theater-, Film- en Literatuurwetenschappen), rolde Maja in de televisiewereld. Daar werkte ze in productie, postproductie, maakte vertalingen, dacht marketingstrategieƫn uit voor nieuwe projecten en deed (stemmen)regie. In 2013 startte ze als copywriter in bijberoep om ervaring op te doen als schrijver en voorzichtig al wat te proeven van het freelance leven.

 

Na corona, waagde ze de sprong als zelfstandige. Zo kreeg ze de kans om eerst te werken als freelancer copywriter voor Partena Ziekenfonds, waar ze tijdens de fusie met OZ de sociale media strategie voor het nieuwe ziekenfonds Helan mocht maken. Daarbij coachte ze de junior social media marketeer tot deze de volledige communicatie alleen kon uitbouwen.

 

Daarna ging ze aan de slag bij Ferm Thuiszorg waar ze de openstaande vacature voor ā€œStafmedewerker Marketing en Communicatieā€ invulde tijdens de aanwervingsprocedure. Hier zorgde ze voor een (content)marketingstrategie op lange termijn, maar ook voor een omslag van offline communicatiestrategie naar communicatie die ook digitaal is. Daar stuurde ze ook het communicatieteam aan (3 personen) en zorgde er voor dat de communicatieprocessen efficiĆ«nt verlopen zodat het communicatieteam het bestaande werk zo klantvriendelijk en efficiĆ«nt mogelijk leerde uitvoeren.

 

Daarnaast verzorgt ze de sociale mediastrategie, contentplanning en coaching voor een aantal kleinere ondernemers, in zeer uiteenlopende sectoren. Verder werkt ze ook als copywriter voor een paar agencies waaronder Allyens, een communicatiebureau met de focus op inclusieve communicatie.

 

Waar Maja het meeste van houdt? Van nieuwe dingen leren en dat te implementeren bij haar klanten. Daarom volgt ze regelmatig (online) conferenties over communicatie, marketing en sociale media over heel de wereld zodat ze mee is met de nieuwste trends binnen haar werkveld.

Annemarieke De Knijf

Annemarieke studeerde Handelswetenschappen met de afstudeerrichting HRM aan de HUB. Ze begon haar carriĆØre bij Randstad Dienstencheques als consultant.

In 2012 maakte ze de overstap naar de Federale Overheid om aan de slag te gaan als Inspecteur bij de POD Maatschappelijke integratie. Ze kwam daarbij dagelijks in contact met OCMWā€™s in het kader van inspecties. Naast het uitvoeren van inspecties op diverse materies binnen het OCMW zet de inspectiedienst ook in op het coachen en begeleiden van OCMWā€™s voor het beheren van de Federale materies waarvoor de dienst bevoegd is.

Na 8 jaar als inspecteur groeide Annemarieke door naar de functie van diensthoofd. Binnen deze functie stond ze in voor de organisatie, begeleiding en coƶrdinatie van het Nederlandstalige team van inspecteurs die de inspecties in heel Vlaanderen uitvoeren. Als diensthoofd was ze ook lid van de staf van de organisatie ter ondersteuningĀ  van het directiecomitĆ© en de voorzitter. Verder gaf ze regelmatig advies aan interne en externe stakeholders. Ze zette actief haar schouders bij interne projecten als de automatische kruising van de KSZ-stromen, opstellen van een risicofactor/meting voor de dienst inspectie, het uitwerken van het personeelsplan en de methodologische uitwerking van de procesanalyses die worden uitgevoerd in OCMWā€™s.

Charlotte Vandevijvere

Charlotte Vandevijvere behaalde haar masterdiploma Bestuurskunde en Publiek Management aan de Universiteit van Gent. Tijdens haar studies toonde zij een sterke interesse in de overheid en de bredere publieke sector. Deze passie werd doorheen de jaren verder uitgediept tot vakkennis.

 

Charlotte leerde zowel tijdens haar stage (bij CERN) als bij diverse onderzoeksopdrachten aan de UGent om vooruitstrevend en oplossingsgericht te denken. Dit telkens in de context van de overheid en de publieke sector. Graag zet zij haar verworven inzichten en vaardigheden bij MONDEA in om publieke en non-profit organisaties sterker te maken.

Liza Musch

Liza Musch studeerde in 2008 af als master in Management, Zorg en Beleid in de Gerontologie na haar opleiding als bachelor in de Verpleegkunde en postgraduaat in de Geriatrische zorg.

Haar eerste professionele stappen zette Liza in AZ Sint-Lucas te Gent, waar zij als geriatrisch verpleegkundige werkte en later als beleidsmedewerker binnen het zorgprogramma voor de geriatrische patiƫnt.

Zes jaar later nam Liza bewust afscheid van de ziekenhuiswereld en koos zij voor een voltijdse functie als lector binnen de gezondheidszorg in hogeschool Odisee, om zo toekomstige professionals warm te maken voor het zorgberoep. Haar expertise richt zich op klinisch en ethisch redeneren, structuur en organisatie in de zorg, kwaliteitszorg, gerontologie en geriatrie en innovatie in ouderenzorg. Deze topics werden ook gedoceerd aan zorgprofessionals die via Syntra een opleiding genoten ā€˜Beheerder van woonzorgcentraā€™. Liza heeft ook tal van studenten gecoacht op stages in het werkveld, bachelor- en masterproeven begeleid.

Tijdens haar lectorschap werd Liza aangetrokken door de onderzoekswereld. De laatste vier jaar, voor zij aan de slag ging als Mondeaan, werkte zij voor de onderzoeksdienst van Odisee en Vrije Universiteit Brussel. Liza is vertrouwd met het schrijven van (inter)nationale financieringsdossiers (o.a. PWO, KBS, ESF, Interreg, Erasmus+), alsmede het zelf uitvoeren en coƶrdineren van onderzoeksprojecten. Daarnaast was Liza bestuurslid van LifeMe vzw, een vereniging die focust op levensstijlinterventies en de brug slaat tussen de academische wereld en het brede zorglandschap.

Vanuit haar onderzoeksopdracht werd Liza sinds 2017 deeltijds gedetacheerd naar een lokale overheid, ZorgLab Aalst, waar zij enerzijds wetenschappelijke ondersteuning bood bij EU Interreg-projecten rond eenzaamheid, sociale inclusie en buurtgerichte zorg. Anderzijds vervulde zij een adviserende en ondersteunende rol bij zorginnovatieprojecten in Vlaamse woonzorgcentra.

Tijdens haar loopbaan heeft Liza een uitgebreid netwerk opgebouwd met actoren uit diverse (zorg)sectoren. Mensen beschrijven Liza als een open, enthousiaste persoon met een onderzoekende geest en netwerkende en communicatieve capaciteiten. Het rechtstreeks contact met het werkveld en cliĆ«nten is altijd belangrijk geweest voor haar. Liza wordt omschreven als leergierig en onverzadigbaar als het op ontdekken aankomt. Gedreven om ’the extra mile’ te gaan, is zij niet bang om initiatief te nemen, nieuwe mensen te ontmoeten of op zoek te gaan naar nieuwe opportuniteiten.

Ariane Coryn

Ariane is senior expert bij MONDEA. Ze is een licentiaat psychologische en pedagogische wetenschappen richting bedrijfspsychologie en heeft een ruime ervaring in HR consultancy binnen de domeinen werving en selectie, talent- & performance management en loopbaanbegeleiding. Daarnaast heeft ze ervaring in het leidinggeven en coachen van medewerkers maar deinst er niet voor terug om samen met de medewerkers operationeel mee te draaien.

Alvorens bij Mondea aan de slag te gaan, was Ariane actief bij SD Worx. Eerst HR Consultant ter ondersteuning van de HR Director bij de fusie van VIO Interim en Flexpoint Group, met belangrijkste opdrachten uitwerken van een rekruterings- en selectieproces, proces interne mobiliteit, opmaken van functiebeschrijvingen en inschalen in de HAY-classificatie en opmaken van een bonusplan, om nadien verantwoordelijk te worden van de unit Public en Redirect People. Later werd Ariane als Operationeel Directeur verantwoordelijk voor het bepalen en realiseren van de commerciĆ«le en operationele doelstellingen van SD Worx Career Solutions. Ze gaf daarbij leiding aan zes teams (staffing office, outsourcing,Ā  RPO & MSP, sourcing, Ā talent & career solutions Ā en mid- & back office). Daarvoor werkte Ariane meer dan 20 jaar bij USG People en dit in verschillende rollen (HR-expert,Ā  business development, projectmanagement en leidinggevende).

Ariane houdt ervan een langdurig partnership uit te bouwen, maatgericht en evidence based te werken zonder het wettelijk kader en de geldende reglementering uit het oog te verliezen. Haar aanpak kenmerkt zich door focus op kwaliteit en laagdrempeligheid naar medewerkers en (interne & externe) klanten.

Ze heeft een sterke intrinsieke affiniteit met de sector van maatschappelijke dienstverlening en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Ze was jarenlang secretaris in de ouderraad op de basisschool van haar kinderen, werkte als vrijwilliger bij Special Olympics. Ten slotte leverde ze als werkveldspecialist niet alleen input aan Howest bij het vormgeven van de opleiding HR officer maar nam ook deel aan de verdediging ervan. Ze evalueerde jarenlang Ā Ā bachelorproeven toegepaste psychologie voor de hogeschool Vives Kortrijk.

Helen Van den Troost

Helen Van den Troost is senior expert bij Mondea, en werkt tevens als zelfstandig loopbaan en stress & burn-out coach.

Alvorens als freelancer aan de slag te gaan, heeft Helen diverse rollen opgenomen in de private en publieke sector.

Helen was werkzaam als diensthoofd HRM binnen het lokaal bestuur Puurs-Sint-Amands (2017-2022), waar ze verantwoordelijk was voor het ontwikkelen, implementeren en beheren van een modern HR beleid. Dit deed ze eveneens voor het Zorgbedrijf Klein-Brabant (samen goed voor +/- 500 VTE). Helen kreeg er de kans om de dienst HRM te hervormen en uit te bouwen, met o.m. de implementatie van een werking met HR business partners. Verder trok ze diverse HR-veranderingstrajecten: uitwerking en opvolging van een nieuwe organisatiestructuur, begeleiding fusietraject tussen Puurs en Sint-Amands (op HR vlak), optimalisatie van de waarderings- en evaluatiecyclus, onthaalbeleid, implementatie telewerken/hybride werken, ā€¦

Daarvoor was Helen 14 jaar werkzaam in de private sector bij TUI. Daar heeft ze achtereenvolgens diverse rollen opgenomen (training officer, payroll officer, recruiter, recruitment coƶrdinator) om finaal door te groeien tot HR Business Partner. In die laatste rol was ze de HR contactpersoon aangaande allerlei problemen, vragen, ā€¦ voor alle medewerkers en leidinggevenden. In het verlengde hiervan ontwikkelde ze o.m. een talentenprogramma, stond ze in voor de opmaak van een competentiewoordenboek, de uitwerking van functiebeschrijvingen, workshops rond leidinggeven en coachen, ā€¦.

Mensen in beweging brengen: daar krijgt Helen energie van. Als loopbaancoach laat ze mensen groeien in hun loopbaan, competenties, talenten, …. Als stress & burn-outcoach helpt ze graag mensen om terug te veren bij stress en tegenslagen en laat ze mensen weer groeien tot een veerkrachtiger persoon.

Haar ruime HR ervaring zet ze bij Mondea graag in om organisaties te laten groeien.

Els Bouwen

Els Bouwen studeerde in 1993 af als master in de toegepaste economische wetenschappen waarna ze haar eerste professionele stappen zette in privƩ-ondernemingen waaronder telecom en IT-bedrijven.

Voor ze startte als Mondeaan was Els 16 jaar actief bij Stad Antwerpen (7.000 medewerkers). Ze startte er in 2003 als afdelingshoofd politieboekhouding om snel door te groeien naar adviseur economie en daarna naar bestuurscoƶrdinator boekhouding en crediteuren. Ze bracht financiƫn van een reactief naar een proactief departement en zette een matrixstructuur op met klantverantwoordelijken. Daarnaast werd er gestart met een aantal digitaliseringsprojecten en werden de financiƫle processen doorheen de stad efficiƫnter en klantvriendelijker ingevoerd.

Van 2008 tot 2019 werkte ze als bedrijfsdirecteur voor verschillende bedrijfseenheden van de stad Antwerpen. Ze maakte er deel uit van het managementteam en ze stond in rechtstreekse lijn met de algemeen directeur.

Als bedrijfsdirecteur financiƫn was ze verantwoordelijk voor het budget en meerjarenplan, financiƫle analyses, crediteuren, chartaal geld, matrixwerking en belastingen. Ze zette samen met de strategisch coƶrdinator de financieel-strategische cyclus op. Verder voerde ze als pilootgemeente vanaf 1 januari 2011 de BBC in samen met een nieuw ERP-systeem. Ze trok het project voor de integratie en inkanteling van een aantal verzelfstandige entiteiten.

Daarnaast nam ze het strategisch management van AG KOP (kinderopvang) met een 600-tal medewerkers voor 1,5 jaar op. Ze stelde de missie en visie terug duidelijk en voerde een aantal veranderingen door. Het was steeds belangrijk een duidelijk doel voorop te stellen, af te stemmen met verschillende stakeholders, communicatie te voeren, een draagvlak te creƫren en de nodige stappen te zetten en bij te sturen om de veranderingen door te voeren.

Als bedrijfsdirecteur samenleven dat zowel sociaal beleid als veiligheid omvat, gaf ze leiding aan een 600-tal medewerkers. Als eerste stap was er de opdracht om terug eenheid in het directieteam te brengen en samen met de medewerkers sociaal beleid terug vooruit te kijken. Ze werkte samen met de algemeen directeur van het OCMW de integratie van sociaal beleid met OCMW uit. Hiervoor werden de nodige structuren opgezet samen met veranderingsbeheer. Voor veiligheid zette ze een Ć©Ć©ngemaakt toezicht op dat concentreerde op een geĆÆntegreerde en regio gestuurde werking en stemde hierover af met politiek, vakbonden en medewerkers.

Als bedrijfsdirecteur stadsbeheer gaf ze leiding een 2.000-tal medewerkers dat zowel stadsreiniging, groen en begraafplaatsen, voertuigencentrum, patrimoniumonderhoud, en logistieke organisatie van evenementen omvatte. Samen met de CEO van Vespa (autonoom gemeentebedrijf) was er de opdracht om Ć©Ć©n geĆÆntegreerd vastgoedbeheer voor de stad op te zetten. Hiervoor werden verschillende scenarioā€™s uitgewerkt en voorgelegd aan de verschillende organen. Opstart van geĆÆntegreerd vastgoedbeheer op 1 juni 2018 en overgangsperiode tot einde 2018.

Els zette voor het departement logistieke organisatie van evenementen een strategisch plan op dat leidde tot vervanging van middenmanagement, een nieuwe vlakke structuur met logische sub-departementen die op elkaar kunnen inspelen samen met aandacht voor veranderingsmanagement op de vloer.

Dries Herseele

Dries Herseele behaalde zijn master in de politieke wetenschappen met als afstudeerrichting Internationale politiek. Tijdens zijn studies merkte hij al snel dat zijn professionele interesse bij de overheid lag. Om zich voor te bereiden op deze stap koos hij er voor om de extra masteropleiding ā€˜Overheidsmanagement en -beleidā€™ te volgen. Hij behaalde zijn master met de thesis ā€˜Opportunisme of een match made in heaven? Een studie naar de bepalende criteria voor lokale besturen bij de keuze voor een fusiepartnerā€™.

Professionele ervaring heeft Dries nog niet, maar hij staat te popelen om vanuit zijn enthousiasme en opgedane kennis aan de slag te gaan. Zijn interesse voor consultancy werd opgewekt tijdens een Community Service Learning project waar hij aan deelnam tijdens zijn opleiding Politieke Wetenschappen. Hier voerde hij, in samenwerking met een studiegenoot en in opdracht van de Provincie Oost-Vlaanderen, een onderzoek uit naar de oorzaken van het lage enthousiasme bij lokale besturen voor hun projecten rond circulaire economie.

Lies Lenearts

Lies Lenaerts heeft haar loopbaan opgebouwd binnen een Vlaamse centrumstad. Als criminoloog startte ze als projectmedewerker en zette ze samenwerkingsverbanden met justitiĆ«le- en non-profit instellingen op. Al snel wist ze dat ze op het snijvlak van beleidsmatig en strategisch werken enerzijds en werken met en voor mensen anderzijds wilde actief zijn. Als HR-manager was ze 7 jaar verantwoordelijk voor het HR-beleid van een 1000-tal medewerkers en wist met haar team tal van HR-initiatieven te lanceren zoals competentiemanagement, onboardingbeleid, digitalisering van personeelsdossiers en HR-flows, ā€¦ Als projectmanager organisatieontwikkeling lag haar focus vervolgens op de organisatie als systeem en begeleidde ze kleine en grote verandertrajecten (zoals de integratie tussen stad en OCMW, de verhuis van de stadsdiensten naar een nieuw kantoor, invoering van ‘het nieuwe werken’, inkanteling van provinciale diensten, een nieuwe werkstructuur voor de musea, ā€¦). Zo ontdekte ze haar passie voor het begeleiden en coachen van teams doorheen verandering en het faciliteren van veranderingsprocessen. Sinds april 2020 is Lies als freelance consultant actief. Sindsdien heeft ze in verschillende lokale besturen als interim manager gewerkt (HR, organisatiebeheer, ā€¦) en strategische projecten begeleid (strategisch HR-beleid, fusietraject tussen 2 gemeenten). Daarnaast verzorgt ze ook trainingen, workshops teamcoachings en individuele coachingtrajecten in de profitsector. Deze mix tussen deze verschillende domeinen en sectoren zorgt voor constante kruisbestuiving.

Lies is een enthousiaste, geƫngageerde en mensgerichte HR-generalist, adviseur en organisatiecoach. Een strategische denker en een pragmatische doener.

Han De Bock

Han De Bock is senior expert bij Mondea.

Hij is een allrounder in de wereld van verkeer en mobiliteit.
Han volgde een bacheloropleiding Marketing en bekwaamde zich daarna verder in KMO-management. Nadien legde hij zich toe op de boeiende wereld van mobiliteit en rondde hij een studie Verkeerskunde succesvol af.

Han heeft meer dan 12 jaar ervaring als mobiliteitsambtenaar en deskundige mobiliteit bij verschillende gemeentebesturen in zowel kleine als grotere gemeentes waaronder Laakdal, Heist-op-den-Berg, Riemst en Geel en leidde er Ć©Ć©nmansdiensten of maakte deel uit van grotere overkoepelende diensten. Een zeer grote variatie aan uitdagingen om een gemeente veiliger, vlotter, leefbaarder te maken kruisten zijn pad. Han beseft als geen ander dat de meeste projecten meestal geen rechtdoorlopende weg vormen tot op de eindbestemming maar dat belet hem niet om telkens het benodigde aantal drempels en hordes te overwinnen.Ā  Doorheen de jaren verwierf Han een ruime expertise in wegenis- en fietspadenprojecten, dorpsherinrichtingen, verkeersnetwerken, deelmobiliteit, vervoerregiowerking, wegencategorisering en parkeerbeleid. De wegcode kent geen geheimen voor Han. Han hecht belang aan een goede verkeersopvoeding en leidde diverse verkeerssensibilisatie en verkeerseducatieve projecten voor jong en oud tot een goed einde. Zowel in het eigen als bij andere besturen werd regelmatig een beroep gedaan op zijn expertise en werd hij regelmatig ingeschakeld als jurylid bij aanwervings- en bevorderingsexamens. Verder heeft Han sterke interesse in verkeersdata en verkeersmodellering, Mobility-as-a-Serviceprojecten, deelmobiliteit en de link tussen vakgebieden mobiliteit en stadsontwikkeling/ruimtelijke ordening.

Bij Mondea neemt Han zowel de rol van interim-manager als projectmanager op.

Sara Temmerman

Sara Temmerman studeerde in 2010 af als maatschappelijk werker waarna ze haar eerste professionele stappen zette bij de Vlaamse overheid. Als management assistent voor de afdeling Overheidsopdrachten leerde ze vnl. data verwerken, rapporteren en vervulde ze een ondersteunde rol in projecten. Vervolgens werkte ze er als HR deskundige met een focus op payroll en personeelsadministratie. In deze functie werkte ze ook mee aan het project ā€˜digitaal personeelsdossierā€™.

De mogelijkheid om lokaal een verschil te kunnen maken, lokte Sara naar het lokaal bestuur Aalst (1800 medewerkers). Ze startte er in 2011 als recruiter. Sara reorganiseerde het selectieproces, stelde functiebeschrijvingen op, coƶrdineerde en beheerde alle interne en externe aanwervingen en zette haar schouders mee onder diverse soft HR projecten. Ze stuurde de medewerkers van het team aan om enerzijds samen de doelstellingen te bepalen en anderzijds de voortgang te bewaken.

Als expert in werving en selectie gaf ze workshops, zowel aan medewerkers (ā€˜leren solliciterenā€™) als aan interne juryleden (ā€˜leren selecterenā€™). Als gecertificeerd PPA gebruiker, begeleidde ze het traject n.a.v. een grote verhuisbeweging om de front- en back- office medewerkers van de dienst Publiekswerking te (her)positioneren. Ze gelooft dat snelle, objectieve en kwalitatieve selectieprocedures mee zorgen voor een goede employer branding, een project waar ze doorheen de jaren ook aan gewerkt heeft.

Als projectleider mocht Sara, samen met de relevante partners, werken aan enkele uitdagende projecten zoals het digitaliseren en automatiseren van het selectieproces, het opmaken van een nieuwe rechtspositieregeling en het vormgeven van een nieuwe organisatiestructuur. Ook werd Sara tijdens de covid pandemie ingezet als coƶrdinator van het ā€˜corona meldpuntā€™ om een efficiĆ«nte personeelsinzet te garanderen en snel in te spelen op de HR noden.

Bij deze projecten verliest ze de diverse stakeholders en deadlines niet uit het oog en heeft ze aandacht voor een doelgerichte communicatie.
Sara heeft een brede interesse in HR. Daarnaast is ze als kritische denker sterk in het optimaliseren van de interne werking en zet ze in op mensgericht samenwerken.

Nathalie Decuyper

Nathalie Decuyper studeerde in 1998 af als maatschappelijk werker. Na een aantal tijdelijke opdrachten als consulent bij Randstad, loketbediende bij het ACV en opvoedster bij Spermalie verhuisde zij van Brugge naar Sint-Martens-Bodegem en startte ze in april 2002 als maatschappelijk werker bij OCMW Ninove.

Nathalie werkte bij het team activering waarbij ze o.a. instond om het doelpubliek via sociale tewerkstellingsmaatregelen terug in het reguliere arbeidscircuit te brengen. Naast het screenen van de verschillende kandidaten met het oog op een sociale of reguliere tewerkstelling bestond haar taak uit de prospectie en uitwerking van nieuwe samenwerkingsverbanden.

Binnen de sociale dienst van Ninove zette Nathalie nadien haar schouders als coƶrdinator kinderarmoede. De opvolging en uitwerking van een project rond huiswerkbegeleiding en dit in samenwerking met De Katrol was haar hoofdtaak.

Na 16 jaar in de hulpverlening was de tijd rijp geworden voor een nieuwe uitdaging en kon Nathalie starten bij de dienst personeel van de Stad Ninove als HR Deskundige.

Samen met haar collegaā€™s stond zij in voor de volledige organisatie van selectieprocedures waarbij alle aspecten zoals het opmaken van functiebeschrijvingen, het coƶrdineren van de overlegvergaderingen met de juryleden, de opmaak van interviewleidraden, de selectieprocedure zelf en motivatieverslagen en rapporten aan bod kwamen.

Naast het rekruteringsproces bestonden haar taken uit het up-to-date houden van de formatie en vervangingskader, de administratie en het onthaal van de nieuwe medewerker…

Nathalie werd ook ingeschakeld om samen met het managementteam het nieuwe organogram en de rechtspositieregeling vorm te geven. Een goede en correcte dienstverlening geven aan het personeel was en is voor haar de grootste prioriteit waarbij communicatie centraal staat.
Na 4 jaar als recruiter bij Ninove zette Nathalie begin 2022 de stap naar Hudson als HR officer onsite waar zij instond voor de rekrutering van verschillende medewerkers bij het Agentschap Justitie en Handhaving bij de Vlaamse Overheid.
Nathalie heeft een positieve mindset, neemt graag initiatief en is gedreven om projecten binnen een organisatie van A tot Z uit te werken. Hierbij is zij creatief ingesteld en gaat zij samen met de medewerkers op zoek naar een gedragen resultaat. Een open en transparante communicatie is voor haar heel belangrijk.

Jan Dreesen

Jan is Senior Expert bij MONDEA.

In 2011 behaalde Jan aan de KUL het diploma van Master TEW met als specialisatie Bedrijfseconomie en Strategie.
Jan heeft diepgaande kennis vergaard op het gebied van risico-, proces-, project-, asset, – en change management binnen de energie- en nutssector en dit respectievelijk bij Deloitte, Methis Consulting en Capgemini Invent.

Jan is tevens werkzaam geweest als Afdelingshoofd Milieu & Energie bij Stad Hasselt, waar hij verantwoordelijk was voor het opzetten van een duidelijke visie en strategie voor het managen van mensen en middelen ter realisatie van de stedelijke milieu-, en energiedoelstellingen.
Jan zijn sterke punten zijn het combineren van een analytisch inzicht met een hands-on aanpak en sterke communicatievaardigheden.

Bij Mondea neemt Jan de rol op van interim manager.

Elke Raeymaekers

Aanje Kints

Aanje Kints is senior expert binnen Mondea. Alvorens bij Mondea aan de slag te gaan, heeft zij diverse rollen opgenomen in de non-profit sector.

Voor haar komst naar Mondea was Aanje aan de slag als diensthoofd organisatie bij de gemeente Zulte (2010-2022). Zij stond daar in voor de coƶrdinatie en de leiding van de algemene administratie (personeel, secretariaat, ICT, communicatie en GIS) en de dienst schoonmaak. Zij nam een actieve rol op bij de uitwerking en de coƶrdinatie van het algemeen HR-beleid (o.a. opmaak rechtspositieregeling, arbeidsreglement, deontologische code, reglement tijdsregistratie, uniformiseren selectieprocedures, uitwerken en implementeren van een opvolgings- en feedbacksysteem, …). Daarnaast had zij ook een ondersteunende bredere juridische rol zowel voor de algemeen directeur als voor de diverse diensten van gemeente en OCMW (o.a. redactie diverse overeenkomsten, juridisch advies in diverse dossiers, …).

Sinds 2011 is zij actief als auteur en docent bij Uitgeverij Vanden Broele. Maandelijks schrijft zij een actuele bijdrage rond personeelszaken in de nieuwsbrief HRM Connect. Als expert personeelszaken heeft zij diverse publicaties op haar naam staan. Bovendien geeft zij regelmatig toelichting aan medewerkers in het werkveld.

Haar voeling met HR kreeg ze mee in haar functie als juridisch adviseur bij diverse sociale secretariaten, nl. Easypay (2008-2010) en CipalSchaubroeck (2001-2008). Het zoeken naar oplossingen voor personeelsvragen van lokale besturen stond centraal in deze job. Daarnaast volgde zij ook de ontwikkelingen op die een impact konden hebben op het loonpakket en werkte hiervoor samen met de software-ontwikkelaars. In deze functie gaf zij zowel inhouse als open opleidingen.

Voorheen was Aanje aan de slag als advocaat aan de Gentse balie. Hoewel haar specialisatie vooral in personen- en familierecht opgebouwd was, was zij een all round advocaat die voor de diverse rechtbanken en hoven de belangen van haar cliƫnten verdedigde.

Dagmar Van Ronsse

Dagmar Van Ronsse startte haar loopbaan als trainee bij MONDEA tijdens haar studies bestuurskunde en publiek management aan de universiteit Gent. Als leergierige jonge dame wou ze haar theoretische kennis omzetten in de praktijk. Met haar passie voor de publieke sector is ze bij MONDEA op de juiste plaats terechtgekomen.

Tijdens haar eerste maanden bij mocht ze al heel wat ervaring opdoen door Mondeanen te ondersteunen bij projecten. Dat ging van planmatig tot klantgericht te werk gaan, zelf sessies begeleiden, kortom: al doende leren! Met haar oog voor detail en doorzettingsvermogen zorgde ze voor goede ondersteuning binnen bijvoorbeeld het digibanken project voor stad Aalst.

Dagmar zal in haar verdere loopbaan haar interesse rond HR, team- en leiderschapsontwikkeling, dienstverlening en participatie- stakeholdermanagement ontwikkelen.

Tom Lefevere

Tom Lefevere is senior expert binnen Mondea. Alvorens hij bij Mondea aan de slag ging, nam hij verschillende rollen op in de non-profit sector.

Zo was hij aan de slag als directeur organisatie binnen Pleegzorg West-Vlaanderen (175 medewerkers) waar hij de diensten ICT, patrimonium, HR en de interne dienst voor preventie en bescherming op het werk aanstuurde. Hij was er voornamelijk actief op het vlak van procesoptimalisatie, digitalisering en professionalisering van de organisatie. In de snelgroeiende organisatie bleek een nieuwe, wendbare en flexibele organisatiestructuur en -cultuur immers noodzakelijk. Een wezenlijk onderdeel daarvan was een traject rond leiderschaps- en teamontwikkeling.

Voordien (2017-2020) was Tom actief als HR-manager bij het maatwerkbedrijf Mariasteen (870 medewerkers). Hij was er verantwoordelijk voor de uitwerking en implementatie van een personeelsbeleid binnen de specifieke context van een maatwerkbedrijf. De belangrijkste uitdagingen voor Tom in deze periode waren de invoering van het maatwerkdecreet en de gevolgen ervan op het tewerkstellingsbeleid gecombineerd met de krapte op de arbeidsmarkt. Als lid van het directieteam bepaalde hij samen met zijn collegaā€™s de strategische lijnen van het bedrijf.

Het grootste deel van zijn professionele loopbaan (2002 ā€“ 2017) was Tom aan de slag bij de stad en het OCMW van Roeselare (670 medewerkers). Eerst als stafmedewerker personeel (2001- 2008) waar hij enerzijds ingezet werd binnen rekrutering en selectie en anderzijds mee vorm gaf aan het competentiemanagement, vormingsbeleid en het evaluatiesysteem. Daarna (2008-2017) als departementshoofd personeel en organisatie. In die functie stuurde hij de diensten personeelsbeheer, organisatieontwikkeling en de interne dienst voor preventie en bescherming op het werk aan. Hij was er verantwoordelijk voor de opmaak van het jaarlijks personeelsbudget, werkte de rechtspositieregeling en een personeelsbehoeftenplan uit, voerde plaats- en tijdsonafhankelijk werken in, implementeerde een nieuwe organisatiestructuur en -cultuur, integreerde de diensten personeelsbeheer van stad en OCMW en was actief betrokken bij de verzelfstandiging van de bibliotheek en het zwembad wat betreft het personeelsluik. Gedurende een zestal maanden was Tom – in afwachting van de indiensttreding van een nieuwe collega- waarnemend departementshoofd facilitair beheer.

Stijn Werbrouck

Stijn Werbrouck is senior expert binnen Mondea. Vanuit die rol staat hij voornamelijk in voor projecten binnen de brede vrijetijdssector. Stijn gaat graag evidence based en impactgericht te werk. De medewerkers verliest hij daarbij niet uit het oog.

Alvorens Stijn bij Mondea aan de slag ging, was hij als zwembadcoƶrdinator (2000-2002) actief bij lokaal bestuur Zwevegem en als sportfunctionaris (2002-2015) bij lokaal bestuur Izegem. Hij was er de lead voor sportpromotie, sportbeleid en sportclubondersteuning. Hij schreef verschillende ambitienotaā€™s en werd nauw betrokken bij de visieontwikkeling. Van 2015 tot 2017 was Stijn twee jaar actief als dienstverantwoordelijke beleid en communicatie voor de stad Izegem. Hij was woordvoerder van de stad en trekker en verantwoordelijke van het participatietraject Visie 2030, de ruimtelijke toekomststrategie voor Izegem.
Van 2017 tot 2021 was hij dienstverantwoordelijke bij de sportdienst van de stad Izegem. Daar gaf hij leiding aan de dienst sport en zat hij in de lead bij organisatiebrede projecten, Hij zetelde in het managementteam vrijetijd. Sinds 2019 is Stijn voorzitter sport voor het intergemeentelijk samenwerkingsverband Midwest. In 2021 was hij er parttime actief als coƶrdinator, schreef hij het regionaal plan en lanceerde hij het project masterplan bovenlokale sportinfrastructuur. Dat project werd door de VVSG uitgeroepen tot doorbraakproject regiowerking 2021-2022.

Stijn was ook zelfstandig in bijberoep met zijn Sport en Advies bureau (2014 ā€“ 2019), waar hij onder meer de businessplannen voor een aantal vzwā€™s schreef. Stijn is ook founder van Baristaz, een adviesbureau dat goed bestuur bij verenigingen wil versterken aan de hand van praktijkgerichte procesbegeleiding. Baristaz maakt vanaf 1 januari 2022 deel uit van Mondea.

Ine Plovie

Ine Plovie was jarenlang actief in diverse non-profit of overheidsorganisaties. Na een start in haar eerste liefde, de sportsector (Vlaamse atletiekliga) zette ze de stap naar de publieke sector in haar zoektocht naar meer maatschappelijke impact. Eerst als projectmanager recreatieve productontwikkeling bij Westtoer (autonoom provinciebedrijf voor toerisme en recreatie West-Vlaanderen) daarna in strategische en organisatiebrede functies bij stad Oostende (2011 ā€“ 2017) en stad Brugge (2017-2021).
Werken aan organisatiebrede en beleidsdomeinoverschrijdende veranderingsprojecten vormen een rode draad door haar carriĆØre. Haar ervaringen zijn dan ook zeer uiteenlopend: opmaak van een nieuw talentdetectiesysteem in de atletiek, opmaak van een recreatieve gebiedsvisie Bulskampveld en de Brugse Rand (resulteerde onder andere in de creatie van het landschapspark Bulskampveld in Beernem), een samenwerkingsproject rondom ketenmobiliteit tussen fietsverhuurders aan de Belgische kust, implementatie van de beleids- en beheerscyclus, programmabeheer digitalisering, de eerste Smart cities stappen in Oostende en tot slot het participatiebeleid en de gebiedsgerichte communicatie bij de stad Brugge.

In dat laatste wist ze zich als een kameleon aan te passen aan een bestuurswissel en aan het gewijzigde participatiebeleid. Onder andere dankzij ā€˜Buurt aan de beurtā€™, een ambitieuze buurtbezoektoer die doorgetrokken werd in alle communicatiekanalen van de stad, steeg het vertrouwen in het lokaal bestuur van 27% naar 49%. Ook de tevredenheid over de manier waarop de Bruggelingen geconsulteerd worden door het stadsbestuur kreeg een boost (van 33% naar 49% ā€“ Stadmonitor 2021).
Ondertussen bleef er ook ruimte voor innovatievere experimenten zoals een participatieproject via tijdelijk gebruik op een oud militair domein in Zeebrugge -midden in de complexe context van de komst van een nieuwe zeesluis- maar ook de begeleiding van burgerbudgetprojecten.

Ine voelt zich op haar best in innovatieve projecten of complexe uitdagingen waarbij die de publieke ruimte of de dienstverlening aan de bewoner of bezoeker aanzienlijk moeten verbeteren. Daarbij komt haar expertise in stakeholdermanagement, communicatie en participatie heel erg van pas. Ze denkt graag out of the box en slaagt er als projectmanager en procesbegeleider in om vele partners, diensten, sectoren Ć©n burgers op Ć©Ć©n lijn te krijgen en zo de uitdaging samen te tackelen.
Als kersverse Mondeaan hoopt ze haar jarenlange expertise in verschillende contexten, besturen en projecten in te kunnen zetten. Ine wil samen met de besturen bouwen aan betere steden en gemeenten en de grote uitdagingen waar deze voor staan, aanpakken in samenwerking met alle partners.

Griet Van den Abeele

Griet Van den Abeele is senior consultant talent- en competentiemanagement. Ze is licentiate in de kunstwetenschappen en heeft zich de voorbije 16 jaar bijgeschoold in HR, competentiemanagement, werving en selectie en coaching.

In 2004 startte Griet haar HR-loopbaan bij de dienst vreemdelingenzaken van de FOD Binnenlandse zaken. Als attachĆ© op de personeelsdienst was ze er aanvankelijk verantwoordelijk voor het Nederlandstalig personeel van de centrale diensten (400 medewerkers). Ze stond in voor opvolging van het personeelsplan, werving en selectie, dagelijkse ondersteuning van medewerkers en leidinggevenden bij HR-gerelateerde vragen, ā€¦ . Daarnaast was ze projectleider voor de implementatie van een nieuwe evaluatiecyclus (Ontwikkelcirkels) en de loopbaanhervorming voor niveau A. Na een interne herstructurering werd Griet bij de cel werving & selectie, verantwoordelijk voor alle selecties van zowel de centrale diensten als de gesloten centra.
In 2008 maakte Griet de overstap naar de private sector als consultant in een selectiekantoor. Twee jaar later kwam haar ervaring binnen de publieke sector opnieuw van pas als consultant binnen de cel Public sector bij Hudson. Ze was er van A tot Z verantwoordelijk voor het coƶrdineren, begeleiden en uitvoeren van selectieprocedures bij zowel lokale besturen als de Vlaamse overheid. Griet deed ruim ervaring op in het zelfstandig opzetten en uitvoeren van de verschillende procedurele stappen eigen aan de sector: preselectie, schriftelijke proef, jurygesprekken, ā€¦. Daarnaast werd ze intern opgeleid tot gecertifieerd assessor. Griet heeft ruime ervaring in het werken binnen een overheidscontext. Begrippen als RPR, procedure, PV, motivatieplicht, ā€¦, zijn haar niet vreemd.
In 2013 maakte Griet de overstap naar een gelijkaardige functie bij Randstad Professionals. Als senior Talent & Assessment consultant nam ze naast selectieprocedures voor overheidsklanten, ook assessments af. Sinds midden 2015 is Griet zelfstandig en werkt ze onafhankelijk als consultant voor een breed scala aan selectie- en assessmentopdrachten. De focus op overheidsklanten is door haar expertise altijd aanwezig geweest. Griet neem zowel individuele screenings als grotere projecten inzake potentieelinschatting voor haar rekening.
In de periodeĀ 2014-2016Ā was Griet verantwoordelijk voor het organiseren en uitvoeren van de potentieelinschattingen voor Universiteit Gent (250 assessments in 2014 ā€“ 200 assessments in 2016, uitgevoerd in de periode maart-juni) en de bevorderingsprocedures voor niveau D bij Waterwegen & Zeekanaal. Op vandaag wordt Griet ingeschakeld voor de selectie van verschillende profielen in diverse sectoren. Zij is vertrouwd met het screenen tot op niveau van middenkader en directie.
Griet is gecertifieerd en heeft eigen toegang tot het testplatform voor Belbin Teamrollen en Alti ā€“ MBTI-profielen. Daarnaast is zij bekend met testmethodieken van Cebir, SHL, TMA, Thalento.

Matthias Vandamme

Matthias Vandamme is master in de politieke wetenschappen en master in management voor overheidsorganisaties. Als senior expert binnen Mondea neemt hij grote (veranderings)trajecten binnen organisaties voor zijn rekening. Daarnaast neemt hij de rol op van accountmanager groeiende organisaties. Hij staat in voor de contacten met de besturen, de kwaliteitsopvolging van trajecten en de actieve ondersteuning van de consultants. Voor hij bij Mondea aan de slag ging, nam Matthias verschillende rollen op in de publieke en private sector.

Tussen 2008 en 2015 begeleidde Matthias als meerdere lokale besturen en semi-publieke organisaties op het vlak van organisatieontwikkeling en veranderingsmanagement. Concreet begeleidde hij de (re)organisaties van teams, het traject van de integratie van gemeente en OCMW, voerde hij moderne HR-instrumenten in, werkte hij aan organisatiedesign,ā€¦ Als betrouwbaar en veelzijdig interim-manager werd Matthias ook voor langere periodes ingeschakeld in technische uitvoerende diensten (Oostkamp en Kuurne) en een woonzorgcentrum (Wielsbeke). In 2014 ondersteunde Matthias ook gemeente en OCMW Ichtegem als interim-manager naar aanleiding van het vertrek van beide algemeen directeurs.

Van 2015 tot 2019 was Matthias als programmamanager aan de slag bij stad en OCMW Roeselare (650 medewerkers). In die rol was hij verantwoordelijk voor het opzetten en coƶrdineren van organisatiebrede trajecten. Hij was een gangmaker in de omslag naar een slagkrachtige, resultaatgerichte, moderne en innovatieve organisatie met een andere manier van (samen)werken. Concepten rond de New World of Working, project- en programmamanagement en de digitale werkplek werden onder zijn begeleiding geĆÆntroduceerd. Daarnaast was Matthias verantwoordelijk voor de conceptuele ontwikkeling en implementatie van een multikanaal dienstverleningsmodel. Vanuit een stadsbreed programma realiseerde hij acties en projecten die samen als doel hadden de fysieke, telefonische en digitale dienstverlening te verbeteren. Verder ondersteunde hij als interne consultant en business partner collegaā€™s van andere departementen bij complexe organisatievraagstukken en verbeterprojecten.

Voor zijn komst naar Mondea was Matthias aan de slag als departementsdirecteur ondersteunende diensten bij de Stad Oostende (1 700 medewerkers). Als lid van het MAT was hij er verantwoordelijk voor de directies HR, facility, ICT, bestuurszaken, catering en aankopen.
Tussen 2019 en 2021 was hij bovendien actief als HR-manager bij technologiebedrijf Stardekk. Als allereerste HR-manager in het bedrijf en lid van het managementteam speelde hij er een belangrijke rol in de professionalisering en uitbouw van het personeels- en organisatiebeleid. Binnen het bedrijf fungeerde Matthias als business partner voor het management en vormde hij de brug met de medewerkers.

Dorien Pauwels

Dorien Pauwels is master in bestuurskunde en publiek management. Door haar opleiding ontwikkelde ze een brede kennis over de publieke sector en het financiƫle, strategische en juridische kader waarin deze organisaties navigeren. Gezien haar interesse voor personeel, volgde ze nog bijkomende opleiding met betrekking tot de rechtspositieregeling en een meer generieke opleiding HRM.

Dorien bouwde al heel wat ervaring op. Momenteel is ze aan de slag in Ninove waar ze instaat voor de implementatie van organisatiebrede HR-kaders en een nieuw arbeidsreglement opmaakt. Daarnaast was ze HR-manager ad interim in Maldegem. Vanuit die rollen heeft ze affiniteit met zowel de softe als harde HR-materie.
Het reilen en zeilen van de verschillende diensten binnen een lokaal bestuur zijn voor Dorien niet onbekend. Voor lokaal bestuur Wetteren werkte Dorien mee aan een centrumvisie. In Niel, was ze stafmedewerker organisatie en participeerde ze aan de opmaak van een omgevingsanalyse en meerjarenplan. Momenteel is Dorien daarnaast aan de slag in Dilbeek, waar ze de sector vrije tijd ondersteunt.

Dorien neemt graag initiatief, verwerft zelfstandig de kennis nodig om een project tot een goed einde te brengen en gaat er op een pragmatische en doelgerichte manier mee aan de slag. Om haar doelstellingen te bereiken gaat ze op een constructieve manier in dialoog met haar stakeholders en kan ze haar ideeƫn op een bevattelijke en enthousiaste manier presenteren en overbrengen.

Luk Gladines

Na zijn studies Politieke en Sociale Wetenschappen, ging Luk Gladines aan de slag bij Massive (nu Philips).
Door zijn leidinggevende en organisatorische capaciteiten werd Luk betrokken bij een aantal transitieprojecten zoals de sluiting van oude vestigingen. Luk deed er veel ervaring op in projectmanagement en change management. Zijn Greenbelt opleiding kwam in deze bijzonder van pas. Luk kent als geen ander het belang van de administratieve en communicatieve opvolging van dergelijke projecten.

In 2013 kondigde Philips een nieuwe reorganisatie aan waarbij logistieke en productiemiddelen werden verplaatst naar het oosten. Luk zag het als een opportuniteit om een nieuwe richting in te slaan. Vanuit zijn interesse in duurzaamheid, kwaliteit en milieu vatte hij in 2013 een Master in de milieuwetenschappen aan.
Na zijn studie nam Luk in 2015 een nieuwe rol op als consultant grondgebiedszaken bij lokale besturen, zowel in leidinggevende als in deskundige rollen. Tijdens diverse opdrachten als interim-manager bij onder meer de gemeenten Mol, Berlaar en Grimbergen, begeleidde hij het departement grondgebiedszaken. Luk zorgde voor de continuĆÆteit van de dienstverlening en voor het tempo in lopende projecten. Hij verankerde de principes van goede organisatiebeheersing in de diensten. Bij opdrachten in het OCMW Halle, OCMW Turnhout of gemeente Putte werkte hij als deskundige op dossiers rond milieubeleid, patrimoniumbeheer, openbaar domein, vergunningen en lokale economie.

Binnen de organisaties waar hij werkt, wordt Luk enorm gewaardeerd. Naast de projecten die hij tot een goed einde brengt, zorgt hij ook voor rust en structuur in het team. Hij kan binnen teams meerdere leiderschapsstijlen toepassen, weet medewerkers te motiveren en werkt aan hun professionele ontplooiing. Luk begeleidde verschillende gemeentelijke medewerkers tijdens evaluatie- en bemiddelingstrajecten. Zijn professionaliteit, kennis van zaken en heldere rapporteringen maken dat hij niet enkel door collegaā€™s maar ook door superieuren wordt gerespecteerd. Opdrachtgevers ervaren zijn projectmatige benadering van multidisciplinaire opdrachten en aandacht voor kwaliteitszorg als een meerwaarde. Luk heeft een rustige gereserveerde persoonlijkheid, werkt detaillistisch en is enorm gedreven. Hij behandelt zijn projecten diplomatisch en weet hoe belangrijk het is om met alle stakeholders in overleg te blijven. Hij haalt voldoening uit de uiteindelijke realisatie van zijn doelen en het feit dat alle stakeholders meestappen in het verhaal.