Maja Vande Velde

Team groeiende organisaties

Maja Vande Velde is gepassioneerd door alles wat te maken heeft met communicatie, marketing en sociale media. Dankzij de combinatie van haar opleiding, ervaringen en persoonlijkheid, is ze de ideale brugfiguur tussen de commerciƫle communicatie- en marketingwereld aan de ene kant en openbare besturen en de zachtere sectoren aan de andere kant. Daarbij kan ze hands-on content maken en dit aan anderen doorgeven: zowel schrijven, beeldopname als montage zijn haar niet vreemd.

 

Na haar opleidingen (economie-moderne talen en Nederlands, Theater-, Film- en Literatuurwetenschappen), rolde Maja in de televisiewereld. Daar werkte ze in productie, postproductie, maakte vertalingen, dacht marketingstrategieƫn uit voor nieuwe projecten en deed (stemmen)regie. In 2013 startte ze als copywriter in bijberoep om ervaring op te doen als schrijver en voorzichtig al wat te proeven van het freelance leven.

 

Na corona, waagde ze de sprong als zelfstandige. Zo kreeg ze de kans om eerst te werken als freelancer copywriter voor Partena Ziekenfonds, waar ze tijdens de fusie met OZ de sociale media strategie voor het nieuwe ziekenfonds Helan mocht maken. Daarbij coachte ze de junior social media marketeer tot deze de volledige communicatie alleen kon uitbouwen.

 

Daarna ging ze aan de slag bij Ferm Thuiszorg waar ze de openstaande vacature voor ā€œStafmedewerker Marketing en Communicatieā€ invulde tijdens de aanwervingsprocedure. Hier zorgde ze voor een (content)marketingstrategie op lange termijn, maar ook voor een omslag van offline communicatiestrategie naar communicatie die ook digitaal is. Daar stuurde ze ook het communicatieteam aan (3 personen) en zorgde er voor dat de communicatieprocessen efficiĆ«nt verlopen zodat het communicatieteam het bestaande werk zo klantvriendelijk en efficiĆ«nt mogelijk leerde uitvoeren.

 

Daarnaast verzorgt ze de sociale mediastrategie, contentplanning en coaching voor een aantal kleinere ondernemers, in zeer uiteenlopende sectoren. Verder werkt ze ook als copywriter voor een paar agencies waaronder Allyens, een communicatiebureau met de focus op inclusieve communicatie.

 

Waar Maja het meeste van houdt? Van nieuwe dingen leren en dat te implementeren bij haar klanten. Daarom volgt ze regelmatig (online) conferenties over communicatie, marketing en sociale media over heel de wereld zodat ze mee is met de nieuwste trends binnen haar werkveld.