Search

Ondersteuning van A tot Z: Communicatie

Postitioneringsonderzoek

Je merk of identiteit vormt het uitgangspunt in beleidsbeslissingen en onderscheidt je organisatie van anderen. Hoe je organisatie zich vandaag positioneert, bepaalt mee hoe inwoners, medewerkers en partners je zien.

Een positioneringsonderzoek brengt in kaart hoe je je als organisatie vandaag in de markt zet en hoe je de toekomstvisie kan waarmaken. Bij MONDEA doorlopen we 5 stappen om je identiteit helder te krijgen en je merk te versterken. Het resultaat? Een organisatie die vertrouwen uitstraalt en een heldere koers voor de toekomst uitzet.

Onze aanpak

  • Deskresearch
    Een uitgebreide analyse van bestaande documentatie en cijfers helpt ons te begrijpen waar je organisatie vandaag staat. Heeft je organisatie een duidelijke missie en visie? Draag je die waarden uit? Welke onderzoeken en data zijn beschikbaar? Geen beschikbare data? Geen nood, we zetten met plezier nog een bevraging op voor je medewerkers en stakeholders.

  • Diepte-interviews met sleutelspelers
    We gaan in gesprek met verantwoordelijken, medewerkers en partners. Dit geeft ons waardevolle inzichten in hoe sleutelspelers je organisatie bekijken.

  • Digitale bevraging voor alle medewerkers en inwoners
    Aan de hand van een brede digitale bevraging gaan we na hoe inwoners en medewerkers kijken naar je merk. Zo ontdekken we de sterktes en groeimogelijkheden van de organisatie.

  • Stakeholdersessies
    In deze sessies gaan we aan de slag met de resultaten uit de vorige stappen. We identificeren samen de doelen en werken een toekomstvisie uit.

  • Positioneringsworkshop
    In een interactieve workshop concretiseren we de merkidentiteit van je organisatie en stellen we een duidelijke merkstrategie op.

Ons positioneringsonderzoek vormt ook een solide basis voor fusiecommunicatie. Tijdens een fusietraject wil je niet alleen duidelijk communiceren over het proces en veranderingen. Je wil ook een nieuw, herkenbaar merk neerzetten dat de waarden van het nieuwe lokaal bestuur uitdraagt.

Nele en Claudia - Thema communicatie en participatie

Communicatie

MONDEA biedt communicatie-ondersteuning van A tot Z. Strategie is daarbij essentieel. Van het vormgeven van participatieprojecten tot het implementeren van doeltreffende communicatiestrategieën, wij zijn jouw partner.

Bekijk hoe we dit aanpakken

Team lead Communicatie

Nele Moortgat

Bij MONDEA neemt Nele een dubbele rol op. Als team lead communicatie en participatie gaat ze aan de slag met vragen van klanten rond deze thema’s. Ze gaat op zoek naar het gepaste antwoord, de juiste Mondeaan en volgt de kwaliteit tijdens het project op. Zelf is ze vaak terug te vinden op communicatieprojecten rond changecommunicatie en strategie. Daarnaast neemt ze ook de rol op van manager P&O. Samen met onze interne Mondeanen zorgt ze voor een sterke marketing, efficiënte processen en een sterk HR-beleid.

Telefoon: +32 486 76 66 89

E-mail: nele.moortgat@mondea.be