Search
MONDEA / Nieuws / Een dag in het spoor van Wendy als interim-HR-coördinator

Een dag in het spoor van Wendy als interim-HR-coördinator

Sinds januari versterkt Mondeaan Wendy Miatton stad Turnhout als interim-HR-coördinator. Ze stuurt een team van 20 medewerkers aan en werkt aan ambitieuze doelen zoals een nieuw loonhuis, functieclassificatie en een update van de rechtspositieregeling. Wendy neemt je mee doorheen een typische dag in dit traject.

Vroeg aankomen en de dag goed inzetten

Elke werkdag begint voor Wendy met een warm onthaal met de aanwezige teamleden. “Even bijpraten met collega’s om de dag goed te starten hoort er gewoon bij.” vertelt ze. “Ik had van bij de start een heel fijn contact met de collega’s en die informele momenten zijn belangrijk om die goede connectie met het team te behouden.”

Aansturen en schakelen

Met 20 mensen onder haar vleugels zijn overlegmomenten een essentieel onderdeel van de dag. “Omdat er de voorbije jaren veel wissels zijn geweest aan het hoofd van dit team, is er nood aan stabiliteit. We werken samen heel bewust aan structuur want we willen afstappen van de ad-hocwerking. We gingen van start met 12 werkgroepen die thema’s als employer branding, organisatiewaarden, PowerBI, … aanpakken. Dat brengt focus. Het is fijn om te zien hoe gemotiveerd en enthousiast de collega’s ermee aan de slag gaan.”

In deze opdracht komen niet alleen strategische en structurele aspecten van HR aan bod. Ik ben ook nauw betrokken bij mensgerichte thema’s. Ik begeleid medewerkers die het moeilijk hebben, ondersteun bij conflicten en volg het functioneren en welzijn op individueel niveau op. Collega’s aansturen en begeleiden en daarnaast strategisch nadenken, zorgt voor veel variatie doorheen de dag en dat vind ik net fijn aan deze opdracht.”

Beleidsafstemming

Een typerend moment uit haar dag? “Ondertussen ben ik ook dagelijks aan de slag met het meerjarenplan en de personeelsbegroting. We botsen vaak op dezelfde uitdagingen: hoe vertaal je beleidskeuzes correct naar de administratie? Dat vraagt tijd, maar het is cruciaal om dat goed te doen. Ik heb regelmatig overlegmomenten met de burgemeester en algemeen directeur. Ze luisteren actief en zijn oprecht betrokken. In het kader van de update van de rechtspositieregeling hebben we tussen mei en september al zes halve dagen geblokkeerd in onze agenda’s om in overleg te gaan en inhoudelijk af te stemmen. Dat toont aan dat de betrokkenheid en interesse van de beleidsmakers hier echt wel groot is.”

Terugblik op de dag

Wat geeft Wendy voldoening aan het einde van de werkdag? “Zien dat het team stappen vooruitzet en dat ik hen daarbij mocht ondersteunen. Dat motiveert me elke dag opnieuw.”

Van ambtenaar tot Mondeaan

Voor haar overstap naar MONDEA werkte Wendy vijf jaar als HR-manager bij lokaal bestuur Bilzen.

Wendy: “Ik wilde graag wat meer afwisseling, terug de baan op gaan en mijn ervaring inzetten in verschillende omgevingen.”

Of Wendy na een paar maanden bij MONDEA nog steeds blij is met haar keuze?
“Absoluut! Dit is precies wat ik nodig had.”

Ook tijdelijke ondersteuning voor jouw HR-dienst nodig? Contacteer vrijblijvend Sara Temmerman via sara.temmerman@mondea.be of +32 478 36 40 29.

Deze nieuwsberichten vind je wellicht ook interessant